Co Vás čeká při spolupráci se mnou?

Při prodeji jakékoli nemovitosti kladu velký důraz na kvalitní prezentaci, která přitáhne pozornost na prodávanou nemovitost. Dle mého názoru je již samotný inzerát velice důležitý a určitě se nevyplácí jej podcenit.

 

Celou moji kariéru v realitní branži se řídím pravidlem, že dělám věci vždycky naplno a při každém prodeji nemovitosti dělám vše tak, jako bych prodával svoji vlastní nemovitost. 

 

Tržní analýza nemovitosti 

Na základě všech dostupných a relevantních informací o dané nemovitosti zpracovávám její tržní analýzu. Nastavení prodejní ceny nemovitosti je to nejtěžší a zároveň i nejzásadnější na celém procesu jejího prodeje. Určení prodejní ceny nemovitosti obvykle nezáleží pouze na tom, kolik peněz z prodeje nemovitosti chce nebo potřebuje získat její majitel, stejně tak nezáleží na tom, za kolik Vám to je schopna „prodat“ ta či ona realitní kancelář Vaši nemovitost. Realitní trh je dosti složitý a orientovat se v něm není příliš jednoduché, vždyť trh s nemovitostmi se neustále mění a co platilo před rokem, už může být dneska jinak. Chce to určitě zkušenosti a detailní přehled na realitním trhu. Špatné nacenění prodávané nemovitosti vede obvykle vždy k finanční ztrátě prodávajících.

Obchodní strategie prodeje

Na začátku každé spolupráce při prodeji nemovitosti nastavuji po dohodě s klienty vždy obchodní strategii prodeje. Na základě všech relevantních informací vyhodnotím vše podstatné a navrhnu klientům postup při prodeji jejich nemovitosti, který by se v průběhu prodeje už neměl nijak zásadně měnit. Je ale samozřejmé, že každý proces prodeje nemovitosti je po celou jeho dobu„živý“ a určitě připouští jakékoliv změny, v závislosti na vývoji určité situace a taky v čase.

 

Zajištění zpracování PENB 

Ze zákona musí mít každá prodávaná nebo pronajímaná nemovitost vypracovaný tzv. Energetický štítek již při inzerci, a to pod nemalou pokutou. Existují ovšem výjimky, kde tato povinnost není, chcete vědět, jestli tou výjimkou nejste právě Vy a Vaše nemovitost? Ozvěte se a já Vám to prověřím. Dalším důvodem pro vypracování PENB je, že zájemce vidí v inzerci rodinný dům s poznámkou "G - mimořádně nehospodárná stavba", a to jenom proto, že někdo třeba z nedbalosti nebo nedej bože z neznalosti, nenechal tento energetický štítek vytvořit. Řekněte sami, není hodnota "C - vyhovující stavba" přece jen lépe vypadající, navíc hned na první pohled zájemce neodradí.

Zajištění zákonných předsmluvních informací

Je dáno zákonem, že při prodeji nemovitosti je nutné sdělit kupujícímu veškeré relevantní informace ohledně prodávané nemovitosti. Až po dobu 5 let se při nesplnění této zákonné povinnosti může prodávající obávat prakticky čehokoliv, za určitých podmínek dokonce i anulování celého prodeje nemovitosti, případně náhrady vzniklých škod. Pakliže chcete vědět více, určitě Vám moc rád poradím a případně i pomůžu zajistit vše tak jak to má (s)právně být.

Profesionální prezentace nemovitosti - fotoprezentace, videoprohlídka 

Kvalitní prezentace s dokonalými fotkami a poutavým textem je právě to co přitáhne pozornost každého zájemce o koupi nemovitosti. Vždyť může být nádherný a sebedokonalejší dům či byt, ale pokud nebyl kvalitně a profesionálně nafocený, tak nemá většinou příliš velkou šanci na rychlý prodej a za co nejvyšší cenu. Špatná fotografie byť krásného prostoru může úplně zkazit celkový dojem z nemovitosti. Proto si zakládám na kvalitním nafocení každé nemovitosti, nejlépe i s pomocí homestagingu, aby ten dojem z dané nemovitosti byl co nejpůsobivější. Dle individuálního posouzení zajišťujeme rovněž i videoprohlídku, i za pomocí dronu, díky ní se dostanou na prohlídku jen ti opravdu vážní zájemci, navíc se maximálně zatraktivní nabídka této nemovitosti, na úkor těch ostatních, které jí nemají.

Zpracování 3D vizualizací možné rekonstrukce 

Pokud je nemovitost před rekonstrukcí nebo je pouze prázdná a neobývaná, vypracovávám pro lepší představivost 3D vizualizace budoucího prostoru.

Zpracování 3D půdorysu i technického zakótovaného půdorysu 

Skoro každá z realitních kanceláří to sice nabízí, ale podívejte se na jednotlivé realitní servery, kolik je tam inzerátů s vypracovanými 3D půdorysy. Nemám na mysli fotku nepřehledného technického výkresu na stole, ze kterého nejde nic poznat, nebo ručně nakreslený půdorys vyhotovený přímo na místě. Přece každý zájemce chce přehledně vidět přesnou dispozici bytu či domu, aby se v ní zorientoval a posoudil, jestli je právě tato nemovitost pro ně natolik zajímavá, že by ji chtěli vidět i na vlastní oči. V rámci tohoto zpracování vyhotovuji i technický zakótovaný půdorys k dalšímu využití.  

Mapka občanské vybavenosti a dopravní dostupnosti 

Kvalitní prezentace se skládá z detailů a drobností, ze kterých se ovšem vždycky složí ten celek. Na základě dlouholetých zkušeností jsme zpracovali přehled toho, co všechno zájemce o koupi jejich vysněné nemovitosti zajímá. A světe div se, jsou to právě ty maličkosti, na základě kterých se pak rozhodují. Proto vždy u každé prodávané či pronajímané nemovitosti máme zpracovaný přehled občanské vybavenosti a dopravní dostupnosti v dané lokalitě.

Celoplošná inzerce, tištěná inzerce, sociální sítě 

Inzeruji na více než 75 realitních serverech, včetně samozřejmě těch nejnavštěvovanějších - některé mají návštěvnost větší, některé menší. Může být sebedokonalejší prezentace nemovitosti, ale pokud se nedostane k zájemci o její koupi, tak je vše k ničemu. Proto máme pokrytou většinu realitního trhu, s cílem dostat prodávanou nemovitost do co nejširšího povědomí. Své nemovitosti inzeruji také v tištěné podobě v našem vlastním realitním magazínu s nákladem 50.000 výtisků a dle potřeby rovněž i v lokálních periodikách. Každá nemovitost si zaslouží individuální marketingovou strategii prodeje a může se lišit v závislosti na lokalitě, specifikaci nemovitosti a na domluvě s klienty. Samozřejmostí je i práce se sociálními sítěmi (Facebook, YouTube atd.).

Lokální marketing 

Hodně důležitá je při prodeji nemovitosti práce s lokálním marketingem. Určitě základem je podání informace nejbližšímu okolí, že je v místě na prodej zajímavá nemovitost. Nikdy nevíte, jestli třeba někdo z Vašich sousedů nemá třeba kolegu z práce, kamaráda či někoho z rodiny, kdo právě shání nějaké bydlení a proč by si Vaši sousedi nemohli svého souseda vybrat. Proto je potřeba na prodávanou nemovitost vyvěsit plachtu „NA PRODEJ“, popř. umístit v okolí bilboard nebo v rámci marketingové strategie prodeje zacílit nějakou marketingovou kampaní v dané lokalitě (letáky, open house, lokální tisk apod.).

Spolupráce s ostatními makléři 

Jsme součástí Národního realitního holdingu, kde jsou sdruženy stovky makléřů napříč spřízněnými sítěmi realitních kanceláří. Navzájem si sdílíme jak nabídku, tak i poptávku a co víc, jsme ochotni všichni mezi sebou spolupracovat. Čímž se stává tento nástroj nesmírně účinným, jelikož se mnohdy stane, že díky této spolupráci se nově prodávaná nemovitost ani nedostane veřejně do inzerce, jelikož se spáruje se zájemcem poptávajícím přes jinou spřízněnou realitní kancelář. Spolupráce při prodeji nemovitosti je nesmírně důležitá a zvyšuje se tím pravděpodobnost prodeje v krátkém čase a za co nejvyšší cenu.

Práce s poptávkou 

V rámci kanceláře pracujeme aktivně s poptávkou, kdy máme přímo specialisty na tuto práci s poptávkou, kteří svým již zasmluvněným klientům aktivně vyhledávají adekvátní nabídky nemovitostí. Zároveň díky specializaci na určitou lokalitu aktivně nemovitosti nabízím zájemcům z prohlídek okolních nemovitostí. Společně se spoluprací s konkurenčními realitními kancelářemi tímto významně zvyšuji šanci na rychlý prodej dané nemovitosti a za co nejvyšší cenu. Můj klient tedy vždy spolupracuje pouze s jedním makléřem, ale poznává sílu kolektivu. Samotná nemovitost přitom vypadá mnohem atraktivněji, než když ji nabízí 5 dalších realitních kanceláří, mnohdy s fotkami různé kvality a především s různými cenami či technickými údaji.

Prověření zájemců 

Nemovitosti se prezentují veřejně a jejich případná prohlídka je zdarma, proto se zcela běžně stává, že na nabízené nemovitostí se chodí dívat ne vždy jen opravdu vážní zájemci, ale především tzv. realitní turisté, nebo i konkurenční realitní makléři pod záminkou, že mají právě na tento byt konkrétního zájemce anebo dokonce i zájemci spíše o movité věci v bytě, tzv. tipaři. Proto před každou prohlídkou zájemce prověřím v naší databázi poptávajících klientů, popř. vyzpovídám jej, zjistím jeho možnosti financování, bonitu, pohnutky zájmu o koupi, prověřím jejich totožnost apod.

Zajištění financování koupě nemovitosti 

Nalezením zájemce to teprve začíná. Prací makléře je také prověření, zda má zájemce na koupi nemovitosti finanční prostředky nebo zda je dostatečně bonitní pro banky. Nemůže se tak stát, že prodej po měsíci práce skončí kvůli tomu, že klientovi nebyla schválená hypotéka. Bezplatně zajišťuji klientům plný servis v oblasti finančního poradenství, posuzuji, zda je pro klienta výhodnější investovat do koupě nemovitosti vlastní finanční prostředky nebo bude efektivnější to zkombinovat s dalšími finančními nástroji na trhu.

Kompletní právní servis 

Samozřejmostí každého prodeje nemovitosti by mělo být zajištění maximální bezpečnosti samotného prodeje a převodu prodávané nemovitosti. V prvé řadě vždy provedu kontrolu právního stavu prodávané nemovitosti, v případě potřeby pomůžu uvést do souladu skutečnosti s tím, jak to má (s)právně být. Dlouhodobě spolupracuji s nezávislým advokátem, který se specializuje na nemovitostní právo, zajišťuje advokátní úschovu a rovněž i ověřuje podpisy přímo u nás v kanceláři. Tato spolupráce nespočívá pouze ve vyhotovení příslušných návrhů smluv, ale i v následném zapracování případných připomínek a úprav jednotlivých stran do smluv a rovněž i případné konzultace a právní poradenství. Zároveň před každým prodejem jsem schopen fundovaně poradit i s daňovou problematikou předmětného prodeje, abyste věděli co všechno musíte nebo nemusíte platit.

Poprodejní servis

Tady většina makléřů zvedá ruce, že už mají hotovo a někteří i mnohem dříve. Já mám rád čistý stůl, a proto zajišťuji i bezproblémové předání nemovitosti, včetně přepisů energií, v případě zájmu se klientům postarám o vystěhování či nastěhování, zajistím služby bytového či zahradního architekta, rekonstrukci bytů i rodinných domů od A do Z, dále pak i vymalování nemovitosti, služby různých řemeslníků, hodinového manžela apod. V případě potřeby jsem schopen zajistit i vypracování znaleckého posudku a daňového přiznání pro kupující (daň z nabytí nemovitých věcí, daň z nemovitosti) i prodávající (daň z příjmu). Pakliže je nemovitost určena k rekonstrukci, jsme schopni zajistit využití různých dotačních programů (Nová Zelená Úsporám, Kotlíková dotace, ROP, granty apod.).

 

Chráníme Vaše soukromí

Naše společnost používá soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat funkčnost stránek a zajištují, aby naše stránky fungovaly bezpečně, neustále se zlepšovaly a přizpůsobovaly vaše vyhledávání. Díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využíváním všech cookies.
Více informací
ROZUMÍM   ZAMÍTNOUT